TILLBAKA I VARDAGEN...

…första arbetsdagen efter semestern avklarad.

Har nästan fått det mesta undanstuvat efter min resa, förutom
sovsäcken som fått hänga och luftas innan jag hänger undan den för
den här gången. 

Som om katten hade en aning om att sovsäckens påse har något med
mitt försvinnande att göra så har hon nu bestämt
legat och tryckt på påsen ett par kvällar.

Och blängt på mig.
Det var tydligen inte alldeles populärt att resa bort så där.
Fast omvårdnaden här hemma var omskött och det verkligen inte gick någon
nöd på kissen alls, så ändå får jag De Där sårade blickarna.
Blir nog att ta med henne till stugan på veckoslutet, annars…

Här hemma har det vuxit i odlingslådorna så det knakar i fogarna.
I morgon blir det nog att skörda spenaten. 
Och skogarna lär vara fulla av kantareller så nu blir
det nog att börja samla på förråden inför vintern.

Vadå? SA jag det där? 

Bara för att semestern är slut är ju sommaren minsann inte över,
men det känns lite så ändå.
Och allt det där om att börja skörda.
Blåbären som mognar, kantarellerna, löken i landet.

Vardagen. 


Inga kommentarer: