SEMESTERN ÄR TOTALT SLUT

Del II av min semester är nu förbrukad. Hur jag än vänder och vrider på sidorna i min kalender så står där ingenstans att jag skulle kunna vara fortsatt ledig.

Så här såg det ut när jag kikade ut genom fönstret i morse.

Att jag dessutom blev tvungen att skrapa bilrutorna rena från frost (!) höll på att knäcka mig totalt! Och vi talar alltså sydliga breddgrader i Finland!


Tur var väl då att man kan duka upp lite mysigt till frukost...och det kan ju vara ett smart drag, eftersom jag inte äger något matbord längre....De nya ägarna skurrade iväg med hela härligheten i en stor röd skåpbil. Bye, bye... För att litelite blidka gullegubben som visserligen är tålig som få när det gäller mina infall, så tänkte jag BEVISA att man kan ha hur mysigt som hellst med ett trädgårdsbord i köket! Tänk er bara en romantisk "dinner for two" här? Kan han motstå det? Tro? Problemet uppstår när det skall bli "dinner for six" som ofta är fallet på veckosluten... Ja, om vi inte turas om lite då...Det kunde kanske gå?

Kram M.

Inga kommentarer: