TIMJAN, ROSMARIN OCH SPETSGARDIN

Jodå, det blev både en svamppaj och så det blev över...
Dessa kryddburkar inhandlade jag som hastigast under fredagslunchen, tyckte de var fina och just vad jag behövde till min svamppaj...Att det sedan visade sig innehålla frön och att man i dessa burkar skall odla sina kryddor gick upp för mig först på stugan...Men visst är de vackra? Skam den som ger sig...JAG odlar nu kryddor i september på fönsterbrädet. Med vilken framgång det får jag nog återkomma till...hehe.. (Jag var väl så upprörd fortfarande när jag tog bilden, så den blev lite suddig...*fniss*).
Det blev rårörda lingon istället....
Även här i den rustika stugan har det smugit sig in lite spetsgardiner...
Och så denna: Tyckte den passade här...med 50 km till närmaste butik;)

Sköt om er alla! Kram M.

Inga kommentarer: