VINTERNS GODA TING...

Hej på er!
Så har en ny arbetsvecka börjat då...veckoslutet susade förbi så jag knappt hann med. Skulle höststäda i knutarna, men som det nu ibland sker så blev det lite omorganisering av befintliga föremål också - eller istället;)

Verandan fick "nya" hyllor, dessa blev över när vardagsrummet ändrades. Funderade på att måla dem vita först, men de får nog sen också vara bruna en tid för att hämta lite rustik höstkänsla i den övrigt ljusa verandan. Plättar i luften - och vet ni den övervintrade ute hela förra vintern! Men så var det ju också blött och inte många minusgrader på hela vintern...Men den blev härligt förvedad, en risig skönhet...
Mera risigheter... Min gamla björkriskrans som får förstärka det rustika på verandan. Jag gillar när det blir lite grovt till allt det vita och skira. Fast jag älskar vitt och skirt och spets och ljus och kristall, så vill jag ändå inte att det blir för "gräddigt"...
Jag har lite huvudbry med mina pojkars rum...Jag vill ju gärna att de skall följa samma stil som resten av huset. Så om man skulle göra tvärtom? Ha mera grovt och rustikt i deras rum och sedan "krydda" med lite vitt...
För närvarande är min förstföddes rum en utmärkt uppbevaringsplats av... blommor som jag inte vet var jag skall placera...av målburkar som väntar på målprojekt...av tyg som väntar på att syinspirationen skall infinna sig...och så några andra småsmåsmå prylar som jag stuvat in där...Jag menar det är ju jättepraktiskt, han är ju ändå i armén mesta tiden...Men jag kunde höra en viss ironi i rösten när han klev in i sitt rum på fredagen:
- Mamma! Jag är ganska säker på att det inte fanns fullt såhär många grejer i mitt rum när jag var hemma senast...
- Ja, men lillagullet, kvittrar jag, det är bara tillfälligt...nästa vecka är de borta, absolut senast till julen... Det stör väl inte så mycket???
- Nädå...har väl alltid längtat efter att dela säng med ett strykbräde..., tyckte jag han mumlade och klev över mina målburkar.
Vad menade han med det måntro???
Ha en skön arbetsvecka alla! Kram M.

Inga kommentarer: