DE SMÅ TALGOXARNA

Det är så sällan jag är hemma dagtid och hinner följa med vad som händer på mitt fågelbord. Jag bara fyller på och fyller på och fyller på. Och på veckosluten har jag ofta så mycket annat att göra...Men idag när jag varit hemma från jobbet och kännt mig risig så har jag följt med detta:




...och jag kunde sitta och titta på dethär hur länge som helst! Det är så skönt för själen! Saker och ting händer i lagom tempo, och ingenting oförväntat händer. Jag blir harmonisk av småfågelbord. Så är det bara! När jag blir pensionär - nångång i slutet av 2020-talet, *jisses!* så vill jag ha tid att följa med detta, bland annat.


Har varit barnsligt förtjust i att mata fåglar sedan barnsben. Än så länge är det mest talgoxar, blåmesar och en och annan pilfink som är på besök men längre fram blir besökarna fler. Jag känner inte så bra till fågelarter, jag vill bara att de skall trivas vid mitt fågelbord:)


Och så ville jag kolla hur min kamera klarar av att filma nåt - kvaliteten är väl lite sisomså, men det får ni ta ,*hihi*. Handlingen är inte så spännande heller;).


I morgon skall jag visa vilket underbart paket som låg i min postlåda idag!


Ha en skön fredagskväll! Tänd ljus och häll upp ett glas gott rött;).


Kram på er!M.


P.S. Jag vet att fågelbordet inte är så himla bra ur fågelsynvinkel (de ski... i det, men jag putsar det titt som tätt faktiskt! Jag tycker bara det är så...ja, just det, vackert...)


Inga kommentarer: