ÖVERRASKNINGAR och "ÖVERRASKNINGAR"

Snart är det veckoslut = blommor på bordet....för jag har ETT BORD I KÖKET IGEN :) Jag hade kastat lite längtansfulla blickar på ett rejält lantbord som stod längst bord i en antikbutik som jag besökte förra lördagen. Och det blev liksom kvar på näthinnan och hindrade mig från att tänka klart under flere dagar...Och vet ni, ibland förstår gubben mina vinkar direkt;)...inte alltid men nångång...och nu var det en sådan gång! Igår när jag kom hem stod bordet i källaren och väntade på mig...Nu KAN det ju vara så att avsaknaden av ett vettigt bord i köket KAN ha haft en bidragande orsak till att han uppfattade mina ytterst finkänsliga vinkar om Bordet. Ni vet Verkligt Finkänsliga Vinkar - som att mata in kordinaterna till antikbutiken på GPS:n...I stil med det...;)
Det här bordet är allt annat än sirligt och vitt! Det är urrustikt, grovt och har gropar likt små kratrar i bordsytan...Men det har charm! En mustig kontrast till allt det skira och vita. Hmmm...I think I like it! Nu återstår problemet med stolar...Jag får väl skrapa ihop de jag har utspridda runt huset och se hur långt det räcker...
Men det är inte veckoslutets problem, för jag tänker ta paus från allt påtande här hemma och styra nosen på min "lilla röda" mot stugan - min retreat i tillvaron. Efter en ganska stökig vecka på jobbet skall jag bara gå ut i skogen och se om där finns svamp - eller älgflugor. Eller båda...Bada bastu, mysa brasa och äta Occo buco (som i skrivande stund står och puttrar på spisen i köket och sprider en doft som inte är helt fel...). Och inte röra en pensel...kanske ...
Ha det gott alla, njut av september - trots att det regnar...
Stor kram, M.
P.S. Som ni kanske ser är golvet i köket också målat nu...ibland är det fördel av små rum;)

Inga kommentarer: