DEN SISTA ROSEN...

...från trädgården tog jag in idag...lite tilltufsad av
allt regnande men ändå en ros! Galgarna är ett nyförvärv till hallen.
Är i valet och kvalet om vad jag skall roa mig med i veckoslutet...OM det skulle - mot förmodan - vara fint väder så skall jag höststäda i trädgården, eller så borde jag tvätta fönster (inte alls lika lockande, men fluglort är inte patina. Inte en chans ;) !!!). Jag borde också ge mig iväg för att kolla in ett soffbord till vardagsrummet. För det jag tillfälligt har där nu hör egentligen till verandan...och så borde jag höstinreda verandan också...ordna lite plats för mina övervintrande växter och flytta de växter jag har där nu inomhus...och så borde jag fixa trappan så den ser höst-mysig ut...Men jag borde också ordna upp i lillingens garderob, för han har vuxit ur det mesta där under sommaren, och när jag nu ändå håller på där i hans rum så borde det rensas upp i röran där så där allmänt...Han borde få lite mer ändamålsenlig inredning...Han har det mest svårinredda rummet i hela huset, så jag bara skjuter på det hela tiden...Oj, och så borde trädgårdsborden bäras ner i källaren...fast om jag skulle testa med korgstolarna jag haft ute till köksbordet? Hmmm, det kunde vara en idé. Men då måste jag komma ihåg att skydda nymålade golvet...Och så bara måste jag ta fram mitt fågelbord - de små grynen (talgoxarna) - brukar redan flaxa runt fönstren och påpeka att jag nog glömt något...Ja och så mina talgbollshållare som skall hänga på nåt fint ställe...Och så här vi detdär med tvätten...Ja! Och så har jag ju det gamla bordet som varit mitt trädgårdsbord, men som för tillfället saknar en skiva, men nu har jag några plankor över - så om jag skulle använda dem, och sen måla det...och ha lite arrangemang med mossa och ljung och vad fint det skulle bli med en samling lyktor på det! Va? Skulle inte det bli fint?
Så här kan jag hålla på...känns det igen? Och ändå, hur jag än vill har dygnet bara 24 timmar. Nån som vet hur man kunde få lite flere? För en billig peng helst?
Ja, så varför sitter jag här då och knackar...ja-a DET var en bra fråga;) För att det är så skoj - det med:)!
Märker ni, det behövs bara en litenliten gnutta sol så blir det fart på idérna. Oj, nu skall lillungen i säng!
-Hallååå, ungen!!! Läggdags!!!
So long, M.

Inga kommentarer: