MIDDAGSTIPS

Hej hallå,



Jag är knappast ensam om att sitta på jobbet och fundera på vad i hela fridens namn man skall hitta på till fredagsmiddag...Ibland, som idag är jag helt utan idéer, då ligger det nära till hands att man frågar nån kollega vad DOM skall äta ikväll...

Här skall ni få ett (tack Micke...:) ) som jag skall bjuda min familj på ikväll:



Absolut snabbaste "hönsgrytan"


1 färdigt grillad höna

1 burk vitlöksost

"riven" blåmögelost efter smak

creme fraiche

grädde

något i ört-väg som råkar finnas hemma


Rensa hönan och lägg upp på ett ugnsfat (ganska små bitar skall det vara)

Blanda alla ostar och creme fraichen och grädde i en kastrull och låt det smälta ihop.

Häll såsen på hönsbitarna, såsen skall vara lite trögflytande.

Och så på med örterna och in i ugnen (225 grader) tills allt får lite färg.

Under tiden hinner riset eller vad man vill bjuda till just koka färdigt.


Till detta en krispig sallad,

för det enda "dåliga" med denna rätt

är att den är ganska tråkig i färgen, så nåt "för ögonen" behövs:)


Ja, och så är det kanske inte något för

kalorijägare precis - men det är ju FREDAG!


Nu skall jag hem till de mina, via blombutiken för det är ju som sagt fredag! Och jag får hem min unge från lumpen och solen skiner!


Ha det bra alla!

Kram M.



Inga kommentarer: