VINTERVITA HEM

Jag har tidigare nämt, lite i förbifarten, att minstingen min inte alltid delar min oerhörda förtjusning för vit inredning...En dag när han kom hem från skolan och jag (igen) var i full action med att rolla väggarna vita så slängde han skolväskan i tamburhörnet (var den inte skall ligga enligt min mening) och utropade med uppgiven röst:
-Mamma!!! Vet du, om du målar allt vitt...*tankepaus* ...På vintern - då VET jag ju inte om jag är ute eller inne!!!

Näsvisa lilla unge (puss, på dig!♥)! Vad svarar man till sånt? Är det inte från ungar och fyllbultar man får höra sanningen? Nå, jag LOVAR att det ALLTID skall finnas grönväxter på fönsterbrädet, så man kan se skillnad! Och så brukar vi ha det lite varmare inomhus...Faktiskt!

Här landade mitt barndoms skåp. Den står nu i "mitt" hörn av vardagsrummet.
Olivträdet har flyttat in. Jo, det kunde vara kvar på verandan ännu en stund, men jag vill kunna njuta av det. Det har blivit såpass kallt på verandan att jag sällan sätter mig där för att mysa...
Är ingen stor vän av silkesblommor, men det må vara hänt denhär gången...
P.S. Nu är golvet målat i vardagsrummet (köket och hallen still to go...puststönflämt!!!) så det kommer mera vardagsrumsbilder senare...
Ha en skön fredagkväll! Det skall jag göra. Senare i kväll skall jag försöka röja mig fram till äldre sonens TV (jag VET ju att den finns någonstans i hans rum, för jag har själv inhandlat den!) Och bara slötitta på nåt onödigt medan målningen torkar.
Och så skall jag umgås med min näsvisa unge! Kanske det blir lite popcorn? Det är ju vitt vetja!;)
Kram M.

2 kommentarer:

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

jättefint!
Själv är jag inte så duktig på inredning,men här kan jag få lite inspiration.

♥Min Eden♥ sa...

Hej!
Jag känner igen det där med att barnen inte uppskattar alla inredningsdetaljer i huset. Jag hade en liknande upplevelse för några veckor sedan, då jag hade målat 8-åringens piktittare vit...och dessutom satt en urgammalt handtag! Hon grät och var arg och till och med skruvade lös handtaget och gömde det...Hon var jätte arg då ALLA möbler i huset ska se så stenåldersgamla ut...
Hoppsan, man kan inte vara populär jämt :)