HANDDUKAR OCH SILVERSKEDAR

Tripp, trapp och trull...Tycker nästan det är synd att gömma in nystrykta handdukar i skåpet, de är så vackra. Har alltid haft ett märkligt förhållande till nystrykt och nymaglat....Älskar doften av nystuken textil överhuvudtaget:). Innan jag fick ungarna mina hade jag en nästan kuslig ovana att stryka allt, allt...Gubben var på vippen att bura in mej på ett tryggt ställe när jag i början av vår ljuva samvaro strök mina (och hans) strumpor!!! Alldeles riktigt - jag har gudskelov blivit botad, numera hinner jag bara stryka det jag måste, men jag njuter lika mycket av det nu som då...Ibland tror jag att jag kanske varit en liten kökspiga i mitt förra liv??? Fast jag annars kan vara lite småslarvig av mig, men när det gäller sånt här är jag nästan lite maniskt ordentlig...Jag gillar också att putsa silver, men det gör jag inte längre, för jag tycker ju så om när silvret inte är sådär...ja just det putsat.

Min väninna, som är florist, höll för ett par år sedan en amatörkurs i höstarrangemang. Hon föreslog att man kan plocka fram alla gamla ärvis-ljustakar som man stuvat i i sina skåp och samla dem till en grupp, desto mer olika desto bättre (och blanda med lite blommor då).

Från publiken, som mest bestod av präktiga hemmafruar modell mogen, hördes ett sus när samtliga stönade att det är ju ett sånt jobb att putsa upp dem alla...

-Nej, nej det skall ni inte göra, det är ju just det att de är oputsade som är så snyggt!! sa väninnan....men hon fick nog mest oförstående blickar till svar från de kursdeltagarna...



Men vilken tur då att vi ändå är många som gillar den slitna stilen - det finns så mycket vackert som kan få ett nytt liv i våra hem;)...

Skön fredagskväll, njut- solen skiner :)!!!
M.

Inga kommentarer: