Frenske stemninger


NU förstår jag varför så gott som alla med intresse för lantlig ljus inredning talar så lyriskt om boken "Franske stemninger". Den är helt bedårande! Jag skulle bara villa ta och kliva rakt in i bilderna...När jag kom hem igår såg jag att det låg ett paket på verandabordet och jag bara visste att det inte KUNDE vara något annat än böckerna jag beställt!

Och så betedde jag mig som ett barn på julafton och visste nästan inte hur fort jag skulle få upp paketet. Men sedan fick de vänta till senare på kvällen - det skall vara lite rätt stämning för att bläddra i böckerna, tycker jag. Franske förnimmelser har jag bara kikat litelite i...

Antagligen blir det först till veckoslutet jag ger mig mer tid att njuta av böckerna. I kväll blir det en sväng med damsugaren (jippiii???). Glad att skolorna börjar nästa vecka...kanske det hålls lite bättre ordning hemma hos oss sen. Ibland känns det som om byns "alla" barn befinner sig hos oss. Och visst är det härligt - vi har ett hus vars dörr står öppen för det mesta (också helt konkret...vi stänger den sen när det börjar bli frost ute...). Mest är det väl ändå mina egna familjemedlemmar som "råddar". För någon dag sedan så undrade min yngsta varför våra nya grannar (som flyttat från lägenhet i stan) har dörren stängd fast de är hemma? Så självklart är det för honom med öppen dörr...

På tal om öppna dörrar, så är det Öppna dörrars-dag på garnisonen i morgon. Så dit skall vi, och se hur grabben har det i sin stuga...Där är knappast några franska stämningar...Hmmm....Men om man skulle föreslå lite linnegardiner och mysiga kuddar att ha på sängarna...Lite ljus och en Muehlenbeckia i kruka - den behöver ju bara vattnas typ varannan dag *fniss* -men den är ju så v a c k e r !

På kvällen blir det lite mat och vin med goda vänner. Hade en förhoppning om att vi skulle kunna sitta ute, men en blick på väderlekskartorna har fått mig på andra tankar. Nå, det blir att klämma ihop sig i köket då...Ibland önskar jag såååå att jag skulle ha en matsal. Det har jag haft tidigare och det är nog det jag saknar mest i det hus jag bor i nu... Och så kanske ett bibliotek och ett större vardagsrum och så kunde lillungen få ett större rum...Bara han växer lite till så att hans möbler börjar vara i normalstorlek blir det problem...Men det problemet tar vi sen. TUR att han är så liten till växten, hehe. Min lilla groda! ♥

Ha det bra!
M.

Inga kommentarer: