DET EKAR TOMT...

...i vårt vardagsrum, för nu är det dags för målning av både golv och väggar. Det var ju först meningen att det bara skulle bli golvet, men det r å k a d e bli lite färg över från sovrummet, och ja - innan jag hann hindra mig själv hade jag börjat rolla väggarna. Mot kvällskvisten när gubben kommer hem höjer han lite på ögonbrynet och frågar försynt: Var det inte golvet du skulle måla?
- Ja, joo, öh, ser du..jag tänkte som så...att golvet tar jag sen nångång nästa eller därpåföljande vecka...*mumlar tyst för mig själv*
- Jaha, jaha, okej då...det blir nog bra?

Han är oerhört härdad redan, gubben min ♥.

Men HUR härdad han är på riktigt får vi snart reda på:).
Jo, ser ni...Jag har sålt vårt matbord på nätauktion.
Och det finns liksom inget annat bord som skulle stå i farstun och vänta på att få flytta in i vårt kök...Och ett kök utan matbord (och stolar). Hmm.. Ja DÄR ekar det tomt. Ja-a gott folk...fortsättning följer...

Ha det så skönt!
Kram M.

Inga kommentarer: