KNOPPAR SOM SPRICKER

En riktigt skön 1:a advent på er alla härliga!

Sitter här och knackar med en stor kopp kaffe, fortfarande mätt och belåten efter gårdagens lillajulsmiddag med tjocka släkten hos min svärmor.
Urp! Hoppsan, förlåt.
Det var riktigt gott med lite försmak på alla julens smaker och dofter...Ah!


I våran lilla stuga doftar det inte av pepparkakor och andra juldofter än, men ett par av mina julblommor tycks veta vad det är för dag idag:). Julrosen slog ut igår...*lycka*...
(Om ni låter blicken glida förbi julrosen så ser ni hur mycket snö det finns kvar från snöstormen från förra veckan...Aldrig trodde jag att den skulle smälta bort...men så har det varit nästan tropiska + 8 grader i veckan och ösregn... )
Likaså amaryllisknoppen i köket, den sprack för nån dag sen. Så nu tassar jag omkring och njuter av min blommor - och plockar upp kläder som familjen sprider omkring sig i det adventsstädade hemmet. Jag är väl inte själv sådär galet bra på att alltid hänga in alla mina kläder i garderoben heller, men som den Stora Auktoritet jag ändå är så tyckte jag att jag skulle morra till lite åt lillungen, som är den mest begåvade i att sprida klädesplagg i hela huset. Storungen ligger nog honom hack i häl, men han brukar iallafall lyckas hålla till innanför sin egen dörr;)...
Ja, var blev jag?
Jo, med famnen full av kläder insamlat lite härifrån och därifrån stannade jag lillungen som var på väg ner för att äta frukost.


- Hördu, du! Jag tänker ordna en kurs i hur man hänger in kläder i garderoben!!!


Kvickt som en tvålad vessla slank han förbi mig och rusade nerför trappan.

- Jo, gör du det! Jättebra idé. Men räkna inte med att jag kommer så ofta på den...

- Öh...?


Kvar vid trappans krön står en mållös mamma...
Bäst att återgå till att njuta av blommorna, de sprider ändå bara lite frömjöl omkring sig de...;)

Ha nu alla en mysig adventshelg!
Och tack för kommentarerna:), de värmer så!

Kram på er! M.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fint med tuvullsbild, den gjorde mig glad.
Det är inte så långt dit om du tänker efter!
Tant Maud

annashusidingtuna sa...

Ha en fin advent.
Kram Anna

Home No.1 sa...

Hej Maggie , min favvo=)
Du har en ska om du tittar in hos mig!
KRAM!

Home No.1 sa...

SAK ska det va!

Änglahem sa...

Vilken unge?!!..inte lite fräck han*fniss*, talets gåva precis som mor sin! Du skriver ju helt underbart!

Men visste du inte det? att det är plånboken som kvider i väskan?, attans vad det låter ibland i min!!*tihi*.

Låter som ni haft en skön helg! Hoppas nya veckan startar lika bra!
Kram, Ulrika