ATT SPETSA TILL DET...

Hej, alla!

Fredag har det hunnit bli, denhär veckan har verkligen bara rusat iväg. Känns att jag inte hunnit med något därhemma....Ramlat ganska novembertrött ner i fåtöljen om kvällarna och bläddrat mig igenom ett par julnummer-tidningar. Det finns så otroligt mycket skoj och vackert man kunde göra. Sida efter sida med härliga idéer, och vackra hem! Och god mat! Mmmm...

Jag har lite velat och funderat under veckan...Jag har ju ett och annat rum kvar som väntar på en uppfräschning. Antingen får jag gräva fram min energi som gått och gömt sig nånstans och ta itu med de här rummen med grovhandskarna. Jag hade ju som sagt en tanke att jag skulle hunnit med allt innan jul *himlar med ögonen* hahahaa... Eller så lägger jag det på hyllan till nästa år och pysslar på med smått och gott nu en tid framöver. Lutar lite åt den senare hållet.

Har egentligen aldrig varit sådär jättejättepysslig av mig...I synnerhet inte sånt pyssel som kräver hemskt mycket pillerill och stor nogrannhet, det går inte riktigt ihop med mitt temperament alla gånger...

Har sett både i bloggar och tidningar lampskärmar som fått en "kjol" eller vad man nu skulle kunna kalla den, ofta sytt av lakan med monogram eller något.

Jag har gamla lakan i skåpen med vackra monogram, jag har en symaskin och allt borde vara frid och fröjd, bara att sätta igång... Men jag är inte så duktig på att sy och det lutar liiite åt pillerillgöra, så jag valde en annan version för att förnya lampskärmen:

Här är resultatet. En vanlig "tråkig" lampskärm har blivit tillspetsad:)


Nu skall jag iväg till jobbet, ungen min till skolan.Hunden in (och katten ut höll jag på att säga, men jag har ju ingen katt för tillfället...)

Ikväll blir det fredagsmiddag som gubben min lovat fixa ♥. Ser fram emot att komma hem till färdigt dukat bord:) tända ljus :) puttrande köttgryta :) upphällt rödvin:) och alla gossarna (egna och andras) runt bordet...:). Fniss, han kan vara riktigt go´, gubben min...

Ha en riktigt skön fredag!
M.

2 kommentarer:

Änglahem sa...

Nämen.....Åhhh...nu blir jag avis här! Komma hem till dukat bord och middagen klar?! Vilken lyx!!
Den dagen det skulle hända i detta hus att maken lagar middag (och nää det är inte jag som skämt bort honom, jag skyller på svärmor*fniss*), då ringer jag Aftonbladet för helside annons!!*haha*

Lampskärmen blev jättesöt!!

Ha en skön helg!
Kram, Ulrika

Home No.1 sa...

Hej..hahhaa här får man ett gott skratt som vanligt!Hunden in och katten ut..hihi..och ja jag är också bortskämd av min gubbe*LER*
Viss är det gött!
KRAM Annica.