SCHNÖFALL

Hej alla goa!

Nu schka ni få höra vad jag lyckadesch göra idag...

Nej, nej, mitt märkliga schpråk beror inte allsch på att jag schkulle ha fallit ner i glöggtunnan och faschnat där, inte allsch!

Det var såhär; I går kväll började det schnöa...morgonen kom med ett vackert schnötäcke och mera utlovades - schnö alltschå.

Och jag som hade tänkt gå ut för att plocka gran- och tallkvistar idag!!! Haschtigt på med kläderna och schå fort ut...och det var då det hände:
Jag drattade omkull på trappan mycket likt det man scher i scherietidningar...Tur att man är lite mjuk därbak, schå det hände inget värre - men jag lyckadesch bita mig i tungan, riktigt rejält deschutom...- Aj! , scha jag och schen några andra ord schom jag knappt vischschte jag kunde;)...
Lite kvischtar blev det ändå plockat, schå nu kan det bli advent för min del:).Ockschå ljuschlagret är påfyllt...

Schen vet jag att jag lovade vischa bilder från schonensch rum, men de har bara förschvunnit från datorn - och kameran! Jag får ta och fota nya i morgon i dagschljusch.

Hur det gick till igår när schonen anlände? Jodå, jag fick en bamschekram och "tack morschan" och SCHEN dråschade han ner på schängen och schomnade innan schkallen nådde dynan tror jag... ZZZZZzzzzzzzzzzzzz lät det!

Nu schkall jag taschscha ner till köket, det blir schoppa idag, inget schom kräver tuggverkschamhet, tack;).

I morgon schall jag vara schkurgumma hela dagen...*hipphurra* - och fotografera lite ;)

Schtor kram! M.

P.sch. Glömde schäga...var förschikliga därute i schnön när ni schamlar kvischtar...;)

2 kommentarer:

Änglahem sa...

AJ!! din stackare!

Får väl erkänna att jag fnissat lite grand här åt ditt elände!*förlåt*
Hoppas att tungan kryar på sig fort här! brukar ju läka ganska så fort i munnen.

Ha en schööön lördagkväll!*hihi*

Kramar, Ulrika

Katta sa...

Oj och aj, det där låter inte roligt men det var ändå lite roligt att läsa det du skrivit.Var försiktig du med. Katta