DET DOFTAR SNÖ...

Än har det inte ramlat en endaste liten flinga här hos mig, men jag tycker det känns i luften liksom...Inte mig emot! Hela förra vintern blidde vi helt utan snö, och jag saknade det!!!


Ingen snö kom det från det molnet, inte denna gång...Men lite har jag ändå förberett vintern.

För mina småfåglar. Ja, ja, jag lovar att jag slutar tjata om mina småfåglar och fågelbräden, men jag tycker så OM dem...Och ja, jag tänkte komma med en liten vink...

Även om man inte är någon duktig bakelse-bakare (vilket jag alltså inte är...) så kan man göra lite nyttigt av de formar som man kanske har nånstans i lådorna/burkarna/skåpen... Jag har gjort några bakelser av cocosfett, solrosfrön och sånt till fåglarna.

Och jag hann knappt ta ett steg bakåt innan den första matgästen anlände...

Och som ni kanske förstår...skiner solen som idag, så har jag valt att vara ute hela dagen, så det blev inget om inredning denna gång...Nu har jag definitivt sagt "sov gott" tíll trädgården och kommer härefter att hålla till mer inomhus. Det har börjat rycka i min advent/jul-nerv så vi får väl se vad det för med sig!
Kram på er alla!
M.






3 kommentarer:

Home No.1 sa...

Halloj..vilken fest för fåglarna värsta Nobelmiddan!Kram Annica.

Tidsmästarinnan sa...

Hej min vän!
åå, vad fina de blev - kan du inte beskriva hur du gjorde, smälte du ihop det i en kastrull bara? Hur smart som helst!

Tack så mycket för din utmaning!! Vad roligt att läsa mer om dig! Tävlingsdans låter så himla kul och glamoröst!
Jag funderar lite här, jag har gjort den utmaningen för ett tag sedan, men det är klart, jag kan nog komma på sju saker till ganska lätt, hihi... vi får se! :-)

Här kommer en stor höstkram till dig, vi hörs snart igen!
Susanne

♥Min Eden♥ sa...

Hej hej!
Jovisst får du länka mig :) Det är bra att man får blogg-kickar allt emellan så man inte tappar "greppet".

Jag ska bjuda in mina utmanare idag, så får vi se!

Ha det gött!

Ps..du har sååå fina bilder!!!
/Nina