LEKSAKER


Halloj på er!

Jobbet tar för tillfälle en massa tid, och kvällarna är lite fullbokade de med...så fixande av barnrummet tar längre tid än vad jag tänkt...

Det lilla i "pyntväg" som jag beställt kom på posten i allafall, så nu skall jag bara hänga upp den i taket...Så var det tänkt alltså....

Men när lillungen fick syn på flygplanet utropade han:



- WOW!!! En PLÅTleksak! Är den till MIG???
Plast i all ära (eller så inte) men PLÅT är det som gäller tydligen.

Även min äldre har förälskat sig i plåtleksaker...
När han var en liten parvel på 2 år, sådär, så hade han hittat en plåtlastbil från 50-talet någonstans i knutarna - och han älskade den! Den var söndrig, vass, rostig och färgen flagade alldeles förfärligt men den var sååå kär! Så till den grad att han tyckte att han måste få sova med den. Och med en cykelpump...

Det fanns kvällar då jag stod där vid spjälsängen och bäddade ner en plåtlastbil och en cykelpump och tänkte: Mjukisdjur...har detta barn aldrig hört talas om mjukisdjur??? Nep! Det var dessa två saker han ville sova med, basta!

Det var då det...
Just nu tycker jag att det är lite krångligt att inreda rummet åt min 10-åring...Ja, inneboenden själv har väl inte så stor skillnad bara han hittar sina grejer. Det är ju jag som skall krångla till det *fniss*. Jag menar, är man tio så är man ju ännu nog hemskt mycket barn(slig), men ändå inte litet barn, och absolut inte ännu "ungdom".

Jo, jag får väl skylla mig själv som skall försöka få till det, det finns större problem här i världen jag vet det, tyckte bara att det var lite intressant att dethär plötsligt skall vara så "svårt".

Så goda shabby chic-idéer alá pojkrum mottages med tacksamhet :)!!!

Ha en skön fortsättning på veckan, alla ni som förirrat er in till mig:)
Kram,
M.

Inga kommentarer: