AVIGA VECKAN

Hej,

Det finns veckor då inget riktigt går som man tänkt sig...Håller på och fixar i lillungens rum, men inget vill riktigt lyckas nu...

Tyget som jag skulle sy en gardin av var slut i butiken...så jag fick ta ett annat, helt okej det med, men jag hade ju fått ögonen på det andra innan. Och så finns det inte ens att beställa mer. Totalt slut...

Garderoben hans är målad, men nu har jag lyckats tappa bort (!) dörrknopparna som jag köpt för en tid sedan. Hur kan man? Jag VET ju att jag lagt dom någonstans på ett väldigt logiskt ställe. Kommer bara inte på det just nu, och inte kom jag på det igår kväll heller, och inte i förrgår...


Så hade jag då i ett anfall av praktiskhet köpt en ställning med trådkorgar (ful, men ah, så praktisk) att ha leksakerna i (välgömd bakom gardinen...hihi).
Väl hemma märkte jag att hälften av delarna var av fel kaliber, så var det bara att åka iväg och byta dem...Arrrghh!!!

Så tappade jag en jättelåda med skruvar, spikar och annat smått och gott i källartrappan, hur det såg ut, det behöver jag knappast säga...

Det är inte så konstigt att min lilla hund tittar lite allvarligt förundrat på mig, när jag sitter och småmuttrar och osar bränt i stolen brevid.


Har beställt några små trevliga grejer till pojkrummet, ser faktiskt fram emot att få "pynta" till det i hans rum - om jag nu någonsin kommer så långt.......*djup suck*
Just nu skulle jag inte bli hemskt förvånad om paketet skulle komma bort på posten...att en sån vecka;)

Men!
I morgon är det en ny dag!

Dessutom Alla Helgons Dag! En så lugn och vacker helg!
Få sända en tanke till våra kära som inte längre finns med oss, och ta tid att varva ner och minnas.
Minnas röster som tystnat, ge rum för saknaden, låta tankar och känslor som slocknat leva vidare i mina tankar och i mitt hjärta. Att stanna upp ett tag.

Ta vara på er!
Stor helgdagskram!
M.

P.s. I morgon skall jag svara på en utmaning jag fått:)

Inga kommentarer: