SÄLLSKAP I TRÄDGÅRDEN

En gång har jag upplevt, när jag stod nerböjd och rensade ogräs i trädgårdslandet, att en lite fågel(unge) flög och satte sig på min rygg! Trodde först att det var en fjäril, så lätt var beröringen, men när Mammafågel rätt så hysteriskt började pipa i busken intill förstod jag att det verkligen satt en fågel på min rygg! Antagligen upplevs jag inte särskilt skrämmande eftersom denna paranta duvdam (eller -herre?) helt lugnt kom vandrande mot mig där jag stod och planterade blomlökar...
Snart förstod jag dock, att det inte var jag som var det intressanta, utan fågelbordet som fanns precis intill...
Här kollas läget en stund,
men sedan inleds det mest glupska jordnötsätande jag någonsin sett! Trodde aldrig hon (han?) skulle orka lyfta efter alla nötter, men bra gick det:).
Efter allt krattande finns det faktiskt löv jag ännu orkar beundra...*fniss*
Klockrankans blomning var mager i år, men undrar om det inte kompenseras av höstfärgen:)!

Godnatt på er!
Kram.M.

Inga kommentarer: