OM TVÅ MÅNADER OCH TRE DAGAR...

...är det julafton!

Nu är det inte så att jag skulle ha börjat julpynta riktigt än, men råkade hitta dessa shabbade glaskulorna i Plantagen, av alla butiker. Jag skulle bara rusa in där för att köpa lite ljung till gravarna och några oljeljus, när jag får syn på ett berg av dessa!

Gissa om jag tvärnitade. Ibland blir man glatt överraskad.

De fanns också i mörkrött, vilka jag också köpte av...Julen är inte bara vit hos oss...

För något år sedan kunde jag bli jätteirriterad på att julen lyftes fram på butikshyllorna redan i oktober. Men jag har märkt att desto fler årsringar jag själv får, desto flitigare undviker jag allt vad julrusch heter. Numera strävar jag efter att ha julklapparna inhandlade senast i november.

Jo, jag vet, det låter superpräktigt, men jag vill inte trängas i butikerna med alla miljoner andra...Att inhandla allt i tid är tyvärr inte ändå någon garanti att jag skulle ha dem inpackade innan precis i sista minuten ändå. Det får jag jobba på ännu;).

Och så får jag jobba på att gå igenom alla julpynt som samlats genom åren...Det är inte lite det. Vår julgran kommer ändå aldrig att kunna kamma hem några stilpoäng, för det finns så många minnen som jag, mina barn, och tom gubben MÅSTE få ha med i julgranen. Jag tror vi alla får en liten nostalgitripp när våran gran kläs. Men NÅGOT måste bort! Ikväll skall jag göra det!

Och så lovar jag, det kommer inte några nya jul-inlägg förrän i december...tror jag...;)

Kram.M.

1 kommentar:

Anonym sa...

mycket fina bilder du har på ting du har i bloggen den ger verkligen inspiration må jag säga