ETIKETTLAPPAR

Hej go´vänner!

Riktigt har jag inte kunnat hålla mig borta från målarpenslarna, fast jag tänkt så...Lillungens läxläsning har förvandlats till en liten "match" för oss båda för tillfället. Han dras med koncentrationssvårigheter och periodvis är det verkligt jobbigt för honom. När det är så här får jag lägga mina projekt på hyllan och finnas till för honom lite mer än annars. Ibland räcker det med att jag bara finns i samma rum som han och då kan jag pyssla på med nåt smått och ha ett vakande "mamma-kollar-att-du-pluggar" blick på honom;). Ibland kämpar vi på tillsammans i flere timmar!

Att leva med barn med specialbehov (som det heter) är intensivt och roligt när det är som bäst, men krävande och utmattande när saker och ting "inte går så bra"...

Så jag har lite "pyssel" liggande på reserv i byrålådorna för stunder som dessa:) Lillungen behöver inte känna att jag hänger honom över axeln hela tiden, men ändå finnas nära till hands när koncentrationen vill spåra ur lite. En kväll blev det etikettlappar att hänga på - nåt. Inte världens nödvändigaste grej precis, men samtidigt kom jag åt att pröva hur det ser ut om man lackar på ett varv schellack till slut. Då ser ytan lite "gulnad" ut, som om den varit med en tid. Bra test med tanke på att jag har ett par tre hyllor som väntar på färgbehandling bara vi får ordning på rutinerna här hemma igen ;).
När jag vet vad jag skall ha dem till och kanske skrivit nån text på dem, så har jag tänkt vaxa dem ännu. Vi får se. Kanske jag skriver "Diskmedel" eller "Olivolja" eller "Smådjur" eller "Spikar" eller "God Jul" eller så "Tystnad, läxläsning pågår!", fast till det får jag nog lov att ta en lite större skylt;)
En kram till er alla!M.

Inga kommentarer: