IBLAND HAR MAN SINA SVAGA STUNDER...

Hej på er igen, vips har veckoslutet försvunnit, och vad har jag gjort då?


Detta har varit ett av dom veckosluten då jag tagit itu med en massa tråkiga göror som bara måste göras. Och att jag lyckats med det har jag bara min ytterst personliga hormonella cykel att tacka;) En gång i månaden blir jag helt ureffektiv, synd att det bara brukar hålla i sig en dag eller så...

Jag har:
- Städat huset
- Skurat tvättstugan
- Städat bilen (det var på tiden)
- Fixat några mossbollar (resultatet bör helst skådas på långt håll)
- Fört avlagda kläder till återanvändning (ser man på)
- Kokat soppa att frysa in
- Grälat med äldre ungen, riktigt rejält (det sker såpass sällan så det tål att noteras...hehe)
- Förhandlat med lillungen (återkommer till det)
- Tagit mig i värsta höst stormen till vallokalen och röstat.
- och så ett par dussin andra saker som jag gjort i förbifarten...

Varför, varför kan jag inte ha denna energistorm lite oftare, gärna utan det övriga som liksom hör till;)

Med vad är det för svaga stunder jag menar då?
Jo, jag hade långa förhandlingar med lillungen om målandet av hans garderob.
Det är den absolut sista möbeln i hela vårt hus som har kvar den där "antikbets-looken" som jag numera får kväljningar av.
Jag har älskat den stilen engång...(herregud, tänk om jag nångång blir förtjust i den igen och skall ta bort all färg från alla möbler jag nu målat med största omsorg....börjar låta som värsta sortens mardröm....*rysningar*).

Nå, hur som helst så är lillungen tydligen en naturbegåvning i att förhandla. Måste komma ihåg att passa mig i framtiden. Bäst som det var hade jag då fått "tillåtelse" att få ge mig i kast med garderoben hans, trots att ääälskar när den är sådär träig. Men innan jag hann blinka hade jag också lovat....håll i er nu... att jag skall måla Tintin på väggen i hans rum!!! Så där bara...jag menar jag är ju inte en oupptäckt Monet eller så. Vad gör man inte för att få kasta sig med penseln över nån möbel?

Jaha, ja.....måste väl se det från den ljusa sidan. Tintin är en av lillungens stora favoriter just nu, jag kan ju bara vara glad att det blev just Tintin...Det kunde nämligen också ha blivit de hårdrockande eurovisionsmonstren från Finland...han gillar nämligen dem också...
MEN DET PÅMINDE JAG HONOM INTE OM....;).

Tintin är fin!

Och ni skall alla ha en fin vecka!
Månadens energiutbrott har gått över, skall gå och kolla om det inte kommer något onödigt på TV och gräva fram lite choklad från mina gömmor...

Kram M.

1 kommentar:

Home No.1 sa...

Du är utmanad. Kika in hos mig om du vill vara med!
Kram Annica.