MYS I STUGAN

Jag bara måste få dela med mig av den underbara stämning som infinner sig i Lilla Stuga I Skogen. Det är så tyst, det doftar så skog och hav, det är bara balsam för själen. Min i allafall...
Jag tror att min älskade lilla hund har precis samma tankar där hon myser i stolen brevid.
(Nejdå, hon läser inte så värst bra *fniss* jag kan däremot sitta här och läsa hur länge som helst:))

Och sträcka fötterna mot brasan och bara vara i tystnaden.

Jag har själv ritat den öppna spisen, här stod tidigare en grå tingest i täljsten (väldigt vanligt i finska stugor...) så rysligt ful och alldeles för effektiv för den lilla stugan. Jag vill kunna mysa brasa - inte bada bastu efter en famn ved! Bastun har jag på annat håll!

En duktig murare murade upp denna åt mig för ett år sedan. Och jag tycker den är underbar! Den förra knackade jag täljsten för täljsten loss själv, numrerade stenarna bar ut eländet (sten för sten) och sålde den vidare. Vi kvinnor kan nog! Det får man bekräftelse på i så många härliga bloggar! Skall skärpa mig och få ihop en liten lista på de bloggar jag brukar smurfa omkring på. Det får jag återkomma till med bättre tid:)

Kram till er alla! M.


Inga kommentarer: