STILLA TILLVARO...


Trädgården är nu nästan i sin helhet nerpackad för vintern.

Krukor och sprutkannor staplade i snygga rader på stallvinden.
Framme blev bara sådant som jag tror mig kunna använda till någon
gravdekoration till Alla Helgons dag. 




Den gamla räfsan skall dock inte sluta som gravdekoration den. 
Jag brukar ta den när jag räfsar löv på de nyanlagda rabatterna där nyplanterade
perenner och en ansenlig mängd blomlökar ligger och väntar på sin tur.





När det här är gjort, så är det innetillvaro som väntar i någon månad.
Trädgårdshandskarna åker ner i lådan tillsammans med sekatören 
och mitt trädgårdsförkläde, det i grovt, grovt linne och med tusen fickor.
Mycket praktiskt. 




Lavendelplantorna är nerbäddade. 
Nu får man bara hoppas på en snäll vinter. 
Tyvärr brukar lavendeln inte riktigt klara sig hos mig.
Här är jorden antagligen lite för lerig och blöt.
Så jag testar med att övervintra dem i en pallkrage med lite mer sandig/grusig jord. 
Och ett täcke av granris. 


I stort sett är allt tömt och klart för vintern.

Bilen fick sina vintertassar på igår, 
själv skall jag plocka fram varmare jackor. 
Och mössan.

Jag är redo för den vintriga, stilla tillvaron.

Inga kommentarer: