INTE PÅ TRE DAGAR...


...tänker jag sätta mig vid datorn från och med eh, alldeles strax.

Har haft en väldigt intensiv dator-vecka både på jobb- och privatfronten.
Precis här för en stund sedan fick jag ändå ivägskickat några grejer 
som legat och skavt som en sten i skon för att jag 
jag inte riktigt hittat enhetlig tid att koncentrera mig.
Idag har jag alltså hängt över tangentbordet sedan morgonkaffet och 
känner mig stel som en hundraåring och tom i skallen som en...blomkål.



Alltså tänker jag nu då unna mig tre datorfria dagar. 
Också datorfria från slösurfade och den biten.
Bara lägga ifrån mig den och göra annat.

Annat att göra finns nämligen! 
Lillungen, hörni, han tänker gå och bli myndig minsann så det skall bli
att sno ihop lite släktkalas.

Men innan vi är där är listan lång på saker jag borde hinna ha hunnit med.



Bland annat skall jag påbörja det enorma projektet att kratta trädgården.
Här finns nämligen ett och annat löv att samla ihop.

I år skall jag testa på en ny grej för att försnabba förmultningen av dem.

Jag har nämligen hela det här året gjort ny jord med Bokashi-metoden
där man tillför mikrober till sitt köksavfall som förvandlar mina matrester 
till mylla på ynka sex veckor! Och det har fungerat så himla bra! 

Och vilken mylla sedan.
Skall återkomma med ett eget inlägg om det.

Men nu har jag tänkt ta hjälp av dessa mikroorganismer för att sätta
fart på förmultningen av löv, gräsklipp och en hel del dåliga äpplen. 

Det är ju lite aktuellt i var och varannan trädgård just nu, så skall 
nog peta ihop lite inlägg om det med! 




Men lite datorstop tänkte jag testa på i dagarna tre tänkte jag.

Få se vad jag hinner uträtta när locket till macen är och förblir stängd.

*

Ja, förutom i morgon får då vill jag se Skavlan - och TV:n är upptagen
med annan kanal. 
Vi är inte helt samspelta med vad är värt att se på i den här familjen, nej...





Inga kommentarer: