PPPSSSSSTTT......


...ja-a vet ni.
Det här är en alldeles speciell dag.

Jag är ju inte av den typen som bakar så det står härliga till.
Nej, jag gör det ytterst sällan.

Och när jag gör det - då finns det synnerligen vägande skäl bakom.

Men så mycket vet jag om bakverk att 
mjöl, socker, lite kakao, vaniljsocker och ägg...


...och smör! 

Då kan det inte bli fel! 


Inte kan det bli fel heller om man 
rör ihop något av parmesan och oliver.

Nej, nej.... och inte en massa annat jag småttat ihop 
under gårdagen.

Det är absolut något på gång.




Ja, men så ÄR det ju! 

Han som hängt med här på bloggen sedan han började skolan, typ. 

Han går och blir inget mindre än myndig minsann! 

Eller hur?
När hände det liksom???

Så tänker jag och kunde inte motstå att köpa

DENNA:




åt grabben.

Ja, nu blir det väl senast dags att döpa om honom här på bloggen.
Ni som hängt med ett tag vet ju att han är Lillungen.

(Tips på nytt blogg-smeknamn åt honom?
Eller så får han leva med att vara Lillungen i eviga tider....)







Jag menar, det är ju lite galet hur länge han hängt med här på Tuvull.
Han hade ju precis börjat grundskolan då när Tuvull startade.

Och den äldre av mina grabbar hade precis då blivit student, pluggat en kurs eller så
 och tassade in i armén. Och nu är Lillungen där i lite samma sits. 

Samtidigt som jag tycker att allt det där var alldeles nyss, 
så tycker jag att det är tusen år sedan dess.
Något säkert alla (föräldrar) känner till.

Tiden som begrepp bara spelar små spratt emellanåt.



Men strunt i det för tillfället. Vi tar de filosofiska tankarna 
om tid och rum och barn och den biten en annan gång.

Nu är det verkligen en dag att njuta och vara i stunden i.

Allas vår lillunge blir myndig.

18 år minsann! 

*

Och ja...Jonatan - jag älskar dig så - du är så himla fin! 

LUV JU! 


Inga kommentarer: