LITE SOM I EN SKÖN DRÖM...



...eller i en annan verklighet.
Fast på ett gott sätt.

Så känner jag ibland när jag kommer ut hit till stugan.
Som om tillvaron här är utanför den "riktiga" tillvaron.
Vilket är helt knasigt för det är den här sortens tillvaro jag älskar, 
där jag känner mig trygg och där jag som sagt ibland tror min själ vill bo.

Där det är stillhet och lugn.
Där någon ror ut och vittjar sina nät. 




Idag var min skriv-dag.

Har suttit med näsan vid datorn nästan hela dagen.
Men också det är annorlunda här ute.
Jag vet inte riktigt vad det är som är skillnaden, men den är, den finns.






Det är något med den där känslan att tiden går lite långsammare här
som ger en sådan skön känsla.
Eller är det bara det att tiden här kanske går i en normal tempo?

Och det övriga känns högvarv?

*

Jag vet inte. 
Fokuserar på att skriva och njuta av stunderna här.
Det är good enough för mig, just nu! 

Inga kommentarer: