ARBETSLÄGRET...


...och renoveringen härhemma.

Ja, huh! 
Huset är strax målat klart.
Fönstren förda till fönsterrenoveraren, 
snickaren och plåtslagaren hamrar och håller på.
Det är nästan en heltidssyssla att koordinera hantverkare
och se till att allas tidtabell synkroniseras.
Heja gubben som håller i de trådarna.
Jag bara står och har åsikter och insikter,
idéer och infall.
Det är jag bra på.

Men lite tar jag och rycker in allt!
Skall precis gå ut och greppa penseln och måla lite foderbräden
och annat smått och gått.
Måla en kommande pergola.
Några fönster som inte behöver renoveras.
Sånt.





Vallmons knoppas i trädgården och det underbara är minsann kort.
Hinner knappt vända mig om så har kronbladen fallit till marken.

Nä, nu skall jag nog ta och gå ut till arbetslägret igen.
Kom bara in en sväng för att röra ihop lite mat, och 
satte mig här för att skriva ner några rader medan maten puttrar klart.
Skall röra ihop en liten rabarberdröm åt gubbarna också, 
lagom klart till eftermiddagskaffet.




Och sen skall det målas pergola minsann.
Tänk! Snart är den klar (nåja...groparna för stolparna är
inte grävda än, och det mesta finns tillsvidare bara
på en ritning och i en virkeshög på gräsmattan).

Men ni vet känslan - man är NÄSTAN där i alla fall.
Och kan NÄSTAN bära ut kaffekorgen och bärpajen.

Aj, jo...och så har jag har tjatat till mig en sådan där 
galet vacker torkställning för tvätten också.

Det blir nog bra det här! 



Inga kommentarer: