FÖRBANNA INTE MÖRKRET...

...om det inte är så att man skall ta lite "efter" bilder för bloggen alltså. Då är det tillåtet!
När man dessutom skall försöka pricka in dessa foto"sessioner" till stunder då det inte finns legon eller läxböcker utspridda över köksbordet. Inga halvätna smörgåsar på soffbordet. Helst inte heller några halvtuggade hundben på mattorna och ogärna klädhögar på sänggaveln. Och samtidigt skall man då försöka pricka in lite dagsljus som heltidsarbetande mamma, det är då det kan det bli lite knepigt...

Så det kommer nog att bli "efter" foton, men jag garanterar inte att de kommer att bli särskilt vackert uppstylade.

Det är nu bara så här hos oss. 
Och jag kan ju leva med det, för så har det liksom alltid varit.
Men det är ju en liten fördel för er om man ser skillnad på före- och efter bilderna kan jag tänka mig. Så där sett från er synvinkel liksom.

 Snart har vi efterlängtat höstlov här, och då hoppas jag kunna pricka in, om inte alla, så en del av ovannämnda kriterier och kunna (äntligen) komma med lite före/efter- bilder.
Ni kan ju sedan gissa vilka är vilka...;)

Men sådär i övrigt tänker jag försöka ha roligt på vägen, och inte hela tiden sträva efter att saker och ting skall bli färdiga. Visst skulle det vara tråkigt? Att allt skulle vara klart?
För det är ju resan som är viktig, inte målet.

Som en liten påminnelse om det kom det sig att tavlan ovan flyttade hem till oss.

It's a way of life.

Men nu skall den här mamman nog dra täcket över öronen. 

Natt alla söta!


2 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Hej!
Grattis i efterskott till din nyblivna tonåring!!!Här har vi också precis blivit med tonåring....
Suttit och läst igenom dina senaste inlägg och du beskriver a-sovmornar så bra!!!
Ha en bra tisdag.
Kram Anna

Yvonne sa...

Varje ålder har sin charm. Det är bara att hänga med.
Jag skrattade åt ditt inlägg då du försov dej och kontrade med bilderna på din katt. Speciellt sista bilden då hon/han spretar med tårna. Ta det lugnt, matte.
Hälsningar Yvonne