BLIR SÅ HÖG...

...av hösten, kan inte bara rå för det! 
Igår fick jag skramla ihop all min karaktärsfasthet och kurage för att inte kasta mig ut i skog och mark och bli sådär härligt hög av höstluft och höstsol och höstdoft utan stannade inom de fyra väggarna största delen av dagen och rollade gästrummet. Vilket i och för sig inte är vare sig ett stort arbete eller tidskrävande, men det som tog mest tid, och som var mest motbjudande, var att tömma rummet först.
Ni vet hur det är, behöver man inte ett rum riktigt sådär dagligdags, så vill det ha en liten tendens att bli ett förvaringsutrymme för allt som-skall-tas-itu-med-vid-ett-senare-tillfälle.

Men nu blev jag tuff mot mig själv! Verkligt hård liksom. Skoningslös.
Istället för att snoka redan på ett annat utrymme som kunde belamras med dessa lådor fyllda med grejer som inte riktigt hittat sin plats i det nya hemmet, så åkte jag iväg till loppis.
Inte för att fynda något, utan för att slänga in tre-fyra flyttlådor med diverse ting framför den förvånade loppistanten.
- Vill du köpa det här av mig innan jag ångrar mig? Fort skall det gå!

Hon rotade en stund i lådorna och nickade.
- Bra, då är jag av med det! sade jag, tackade för pengarna och traskade ut i höstsolen.

Man kan bli lite hög av att göra sig av med saker också. 

Skönt!

Och så fick jag ett efterlängtat sms också.
Mina kakel har kommit! Yihuuuu! Snart slipper jag gipsskive-looken i köket! 

Också en sak att bli glad över!

Hoppas ni också haft en bra helg! 



Inga kommentarer: