PLANERINGSMÖTE MED CAJANDER...


...jag brukar försöka ha ett planeringsmöte med mig själv lite nu och då.
Så där i början på veckan känns det bra att få struktur på allt som är på agendan.
En (o)vana jag släpat med mig från diverse arbetsplatser. Men funkar för mig.

Nu har jag varit däckad i förkylning några dagar, så det blev att ha måndagsmorgonsmötet 
med mig själv först idag, onsdag.
Eller själv och själv. Cajander höll mig sällskap.

Och sällskaplig är han så det räcker! 


Fick fösa undan honom från tangentbordet ett antal gånger innan han nöjde sig med
att krypa ihop bakom skärmen.

Än får han vara nätterna inomhus, men dagarna är han ute.
Så snart blir det dags att gå ut, men först skall vi ha ett morgonmöte.
Cajander och jag.


Sen kan det hända att det är lite svårt att hålla tankarna samlade på det man
borde när man känner att man har blickarna på sig så att säga...




Men i det stora hela så växer Cajander så det knakar! 
Den som undrar vad det är för mjäll han har i fjädrarna, så är det det där
röret som skyddar vingarna hos fågelungar som börjar falla av i stora och mindre sjok.
på bilden ovan ser man dem tydligt på höger vinge.


Och som det är med de flesta ungar...vid något skede börjar man nucka och
ögonen börjar gå fast hur man än försöker hålla dem öppna.

Kanske jag nu kan slutföra mitt planeringsmöte utan större avbrott...hih.

Ha en skön onsdag hörni gott folk.
Solen skiner och det kan väl knappast bli bättre än såhär?



Inga kommentarer: