LJUVT ROSA...


...i stugans rabatter.

Jag hade ju inte hjärta (och ork, om man skall vara helt ärlig) 
att gräva upp alla bergenior så de fick nu sen bli kvar i rabatten.
Jag kör lite med den där tanken att de ju faktiskt härstammar från mitt
barndomshems trädgård så ja...de är kvar. 

Och kanske de nu inte är så tokiga ändå?







Och så kom det sig att de stora bladen som bergenian har
fick sällskap av små,små,små blad av rosa brudslöja.

Och det blev lite ljuvt rosa och fint i rabatten.
Jag tycker så om rosa här ute på stugan.
Det är något med det svarta huset, 
dess ruffa stockar som ger en sådan skön motvikt 
till det rosa fladdret.

*

Och nu...nu fladdrar det till i mina ögonlock så till den grad att 
jag skall krypa ner mellan lakanen.
Och se på en riktigt äkta spökhistoria film.
Det var en tid sedan...

...huuu!!! 




Inga kommentarer: