EN VÄLGÖRANDE TYSTNAD...


...i skogen lämnar jag bakom mig och åker in till stan för att hur enkelt det än gjorts, 
detta att kunna fixa det mesta digitalt, 
så finns det dock en del grejer som inte fixar sig så.

Nästan lite kusligt fina dagar har det varit.
Med sommarvärme, och nu kommer det ju att bli så
knepigt om det återgår till "normala" maj-grader igen.

Redan idag, när jag sitter hemma i trädgården och skriver, känns vinden 
svalare och annorlunda.

Skall strax åka iväg och fylla bilen min till bredden och höjden
med växter och mylla och täckbark och leverera plantor till
en liten radhusgård jag planerat och nu får en helt ny look.

Det är så spännande när man får börja helt från början.
I det här fallet hade man blivit tvungen att mer eller mindre gräva upp hela gården 
på grund av en reparation på själva huset, och eftersom
trädgården innan inte var som ägarna egentligen ville ha det,
så blev det att ta bort precis allt! 

Oftast kan det vara enklare om det blir något kvar som man kan börja spinna
sina trädgårdsplaner runt, men samtidigt så
är en helt "tom" yta öppen för alla möjligheter. Skall bli spännande att se 
hur den lilla trädgården ser ut sedan om några år när den vuxit till sig.

Nej, nu är kaffepausen slut, och jag skall dra iväg.
Skön onsdag gott folk! 






Inga kommentarer: