MORSDAGSGÅVAN...



...ni vet att ibland händer det att man får en liten ask med silke
och sammet och med något 
glimmande fint inuti.
Som levereras till morgonkaffet som serveras på sängkanten.
Gärna med en eller några ungar omkring en.
Rosor och liljor, kaka och bakelse.
Det är morsdag det.

Eller så kan det också vara så här:

Mitt i en skog, med havet som granne.
Med en kopp kaffe och en smörgås serverad på 
ett skärbräde och med en till hälften blommande kvist blåbärsris som blomma.



Dricker mitt kaffe och tuggar på smörgåsen.
Solen lyser genom tallstammarna och det hörs ett stilla brummande på håll.
Vad händer här?





Och ner för skogsvägen backar morsdagsgåvan som inte denna gång
är speciellt silkigt förpackad och inte är den speciellt glimmande och glittrande heller.

Men ååååååh, så efterlängtad! 


Tänk ja, att man kan bli så glad och lycklig över ett lass med grus?

Men man kan! 

Glad morsdag alla! 



1 kommentar:

Tina sa...

Vilken super morsdagsgåva! En sådan skulle jag gärna ha haft :) Fast min jordgubbsplanta, som lilla gulle själv planterat, gjorde mig nog glad <3