SÖNDAGS-VARDAG...

Jag gillar alldeles förfärligt mycket det här med vanliga dagar.
Vardag eller söndag, det kvittar. 
Men sköna, okomplicerade dagar är bara...alldeles underbara! 

På det sättet är jag en enkel människa.
I många bemärkelser kanske. Eller förmodligen.
Nå, hur som helst.

En simpel, enkel söndag med snöfall som dagens stora nyhet,
är vad jag har att bjuda på idag.

I övrigt inget nytt att komma med.


Ibland tänker jag hur underbart skulle det inte vara om alla människor 
faktiskt någon gång skulle dokumentera sin vardag.
Vilken skattgömma för framtida forskare och folkloristiker. 

Själv trivdes jag mest i köket idag.
Bakade knäckebröd. 

Och rörde ihop några goda röror. 




Och tänkte att det här minsann inte var en söndag som kommer
att gå till historien som något man behöver minnas.

Men för den delen var det absolut inget större fel på söndagen.
Den var bara just så där vardags-söndagig då inget alls
hände som fick någon att höja på ögonbrynen.
Ingen rynkade pannan eller uttalade sig åt ena eller andra hållet.

Med andra ord en fasligt slätstruken söndag.

Och vet ni - sådana behövs nog också.

För med det perspektivet så kommer morgondagens
måndag att kännas hur intressant som helst.

Om man tänker så.




Inga kommentarer: