SNÖSTORMEN...


Precis hann jag viska om lite vårkänslor under västen och petat på lite 
fröpåsar och nya trädgårdsidéer när vintern slår till ordentligt.
Visserligen må den vara i sin fulla rätt att göra det i januari.
Faktiskt.

Den här synen mötte mig i morse när jag steg upp.

Det hade visst snöat lite under natten.
Och det har fortsatt hela dagen.
Och fortsätter fortfarande i skrivande stund.




Sådana här morgnar uppskattar jag verkligen att jag numera inte 
behöver ge mig iväg utan kan ladda upp mig hemifrån.

Bokade biljetter till Formexmässan i Stockholm och hoppas
hinna med lite annat skoj i Stockholm på samma gång.
Stockholm är ju aldrig fel om man säger så.


Och ute...där vräker snön fortfarande ner i oförminskad styrka.

Mysigt.
Det måste nog ändå medges! 

Och man kan ju alltid bläddra i en frökatalog eller 
en trädgårdsbok eller varför inte snurra in på en sida med söderresor -
om inte annars så för att balansera upp det hela lite.

Må i stormen - och kör försiktigt! 

Inga kommentarer: