GAMLA RESTER...

...jag brukar försöka vara den som inte slänger så mycket något alls.
I teorin. I praktiken är det knepigt.
Och i verkligheten så blir det ju att slänga en hel del.
Om man skall vara ärlig.

Såg ett program om vad allt illa plast åstadkommer därute i naturen,
i våra hav, både stora och små,
och blev än mer övertygad om att undvika allt som har med plast att göra.

Men det är ju inte bara plast. Det är väl bra att ta tillvara på 
allt det där andra som vi har drällande i skåp och lådor.

Ni som känner mig vet att jag brukar "baka" kokosfett-tårtor med solrosfrön och nötter
som jag fryser ner i kakformer av olika slag till småfåglarna.
Det brukar uppskattas. Av fåglarna alltså.

Men ibland blir det lite över.

Det blev över lite muffinsformar från senaste bak.
Inte nog för att svälja en muffins-sats.
Nötter hittade jag i en påse. Och så hade jag
en knapp halva kokosfett i kylskåpet.

Precis perfekt att göra lite fågelgodis av! 



En dussin frömuffins blev det.

Och på så sätt så kom några små gamla rester till lite nytta.

Så på sitt sätt inget nytt idag - snarare gammalt och beprövat.







Inga kommentarer: