TRYING TO KEEP IT SIMPLY...


Vet  ni, jag undrar om det inte är så att jag de senaste åren 
hela tiden lite smått hjärntvättat mig själv att "keep it simply".
För när jag dyker ner i lådan med julpynt så finns där inte så jädrans
mycket mer. Delvis har en del gått sin tid till ände på grund av 
slitage och materialtrötthet, som det heter.

Delvis har en del hamnat i kläm, om man säger så. Helt uttryckligen då.
Några pappersstjärnor som jag pysslade och knåpade ihop här för något år sedan hade hamnat
underst i lådan. Sådant är inte bra för "fluffiga" pappersstjärnor. 
De blir liksom föredetta - på alla sätt.

Ja.




Jag har inte så mycket tomterött heller.
Som man kunde använda sig av.

Skulle vara de egenhändigt gjorda tomteluvanluvorna som jag mirakulöst fått med mig 
hem från någon blöt firmafest för ett antal år sedan, men de ja...skall
kanske bara stanna kvar i minnenas (jul)låda...där de hör hemma.

*

Ja, min jul är ju precis så sparsmakad, natur-materialig, och inte speciellt 
tomte-knall-röd som andras.

*

Lillungen som råkade komma förbi när jag plockade fram mitt 
'glammiga' julpaketspapper i muntraste naturbeige muttrade något
smått ironiskt om att var månne de glada julpaketspappren finns?
Dem har man ju inte sett på en tid. 
Typ aldrig.

Ja...*host*....man har ju inte det, nej.




Utan att desto mer filosofera varför jag gillar naturmaterial, naturfärger, 
naturmaterial, ja natur-i-sig liksom mer än det mesta andra så 
är det nu bara så det är hos mig, oss.

Gör det julen mer enkel?

Nja....så känner jag väl ändå inte.
Man springer lite mer runt för att hitta de mer ekologiska klapparna.
De mer naturliga materialen.
De mer...enkla lösningarna.

In my dreams är de. Mer enkla, lättare att åstadkomma.
Det bara ser mer ut så.

Och så är det ju så jag vill ha det.
Enkelt, avskalat, sparsmakat.
Och inte så mycket rött.
Eller guld...huu.....;)



Och när jag är inne på att vara så där naturlig så man nästan lite storknar av det hela,
så bakar jag en pizza-blanco med grönkål.

Och...det...är....så....gott.....mmmm....så...jag....funderar....mer...på....det
...här...med....jultraditioner....en....annan.....dag.

*Slurp*

Inga kommentarer: