I REGNET...


Jag hade en dag framför datorn där fingrarna löpte över tangentbordet och telefonen 
nästan växte fast sig i örat.

Så plingade det till i mailboxen och plantbutiken här alldeles intill var jag bor meddelade att nu
är det minsann rea på plantor.
Aj, att hur länge det tog innan jag var ute i bilen? Jämfört med VM på hundra meter?
Typ samma.
Bara att jag hann klä om, rasta hunden, kamma håret och greppa plånboken på samma tid.
Usain Bolt - passa dig liksom. 

Här Gäller Det Levande Växter Som Vill Hem Till Mig.

*


Och visst hittade några skönheter och gamla bekantingar ett nytt hem här hos mig.

Vit isop till exempel.
Inget fel på den blå heller, men här knåpas det ihop en vit rabatt OCH en liten örtagård
intill, så winwin liksom. Kan placeras i vilken plantering som helst.




Och så en av mina absoluta favoriter:

Höstanemon.

Av någon underlig orsak har dessa alltid trivts i mina trädgårdar.
Utan speciell omvårdnad eller trollkonster, de har bara...trivts.
Nu blir det att kolla om den trivs även här.

*

I morgon drar jag ut till stugan. 
Inte för att helt stänga ner för vintern, men lite nog förbereda.

Ni vet, brasa, bastu, skog. 
Men också slowfood-marknad och sådant.

Och kanske, kanske med god tur...norrsken.

Man vet aldrig. 
Det är så med naturen. Man vet inte.
Och det är det som är det fina.

För att man inte vet! 






Inga kommentarer: