EN ORANGE ANORAK...


....and feel good! 
Om jag bara nådde dit! 

Jag vill alltså hitta en enkel, simpel, orange anorak i bomulls-tyg som inte
är hyperdyperteknohitåtochditåt-utrustad med något enbart de bästa av gudar vet vad och 
fina finesser som gömmer sig däri och som jag garanterat inte kommer att ha användning och än mindre glädje eller nytta av under de ändå rätt få gånger under året jag planerar att använda den.


Jag vill absolut inte betala mig sjuk för en simpel (orange) anorak.
Jag vill ha en enkel sak, i lagom pris, för många år framöver.
I naturmaterial och utan några underligheter.

Den finns inte. 

Antingen kostar Den 500 € och har en massa rackerier jag inte varken vill ha,
bryr mig om eller behöver. Och så är den för grann i färgen.
Jag är ändå en rätt så introvert person som gillar jordfärger och
brutna toner. Isynnerhet när jag rör mig i naturen.
Jag vill smälta in - inte sticka ut, som en julgubbe på midsommarfesten.
Tack.

Eller så kostar Den 500 € även om den utseendemässigt skulle passa in i min 
sparsmakade stil och även sådär i färgtonerna börjar likna det jag vill ha.
Färg okej, material okej, utseende okej.

MEN den skall inte kosta 500 €.
Det är ändå frågan om en enkel anorak.
Tack, men nej tack.

Jag vill inte att Den skall kosta 500 € för att den har Det Där Märket
påsytt någonstans i fållen eller innanför huvan. 
I don't care! På riktigt! 
Jag vill bara ha en simpel, enkel orange anorak.
Rakt upp och ner, inga krusiduller! 


*

Skall det här faktiskt behöva bli så här svårt?
Att hitta en enkel anorak.
I orange. Murrig orange.

Inte ´a 500 €.
Det känns lite No-No.



Här för en tid sedan gick jag in för att göra egen ketchup, egen pesto, 
eget örtsalt.
Inte för priset utan för kvaliteten och att jag vet vad vi äter. 

Skall jag behöva göra mig en egen (simpel) anorak också?
Inte för innehållet, men för priset!

Det kommer att bli knepigt det! 
Jag kan nämligen knappt stava till n-å-l  än mindre till  t-r-å-d.

Men jag har gett mig i backen på att jag vill ha en enkel orange anorak med
utseende 'ala 70-tal. 


*

P.s. 
På tal om ord:
Vink: Spelar ni det där ordspelet där man skall gissa ord bokstav för bokstav,
och gissar man fel så slutar man som en hängd streckgubbe, ni vet?

Det bästa ordet för att hänga motståndaren är 
S Y N Å L

Testa!






Inga kommentarer: