TIDIG MORGON...


Uppe med mjölkbudet kunde man kanske säga, om det funnits något mjölkbud alltså.
Lägger sista finishen på ett projekt som skall bli klar den här veckan. Det känns bra.
Dessutom har jag en hel del småjobb här hemma som jag fått slutförda. 
Sådana där små grejer som ogjorda skaver som småsten i skorna. 

Det känns stort när man bockat av dem. Eller så känner jag det.


Här har jag suttit nu och skrivit och grejat ett bra tag. Ljusen brinner fastän det än är ljust ute. 
Kan inte motstå. Att tända dem - ljusen som jag har lite överallt. 
På något märkligt sätt hjälper de mig att koncentrera mig. 

Men nu är jag trött i huvudet. Har varit fokuserad sedan tidigt i morse - nästan klockan runt.
Hunden har bara varit ute ett par svängar i trädgården och jag känner hur mina rumpmuskler
mår illa av detta stillasittande. 

Innan jag lägger mig i kväll skall jag ge dem en yoga-omgång och varva ner mig själv i själen.




De flesta av mina blommor är ännu ute på sommarbete i pergolan.
Dagarna - och framförallt nätterna - är så varma ännu, så har ingen tanke ens på 
att börja ta in dem än. De har mått så gott av sin sommarvistelse. Men onekligen känns det lite naket på fönsterbräden när man nu själv börjat vara mer inomhus. 
Så jag gick och köpte några plantor åt mig häromdagen. 
Lite otippat kanske, men just nu tycker jag att de är precis just det jag vill ha.


Plockade också in några kvistar av hortensian. Kvistar som gått av av orsak eller annan.
Kanske en hund som tagit kurvan lite för snävt? 


Nä vet ni - nu har jag minsann suttit alldeles för länge på rumpan. 
NU stänger jag ner och rullar ut min matta.
Och tänder lite fler ljus. 

Må gott! 


Inga kommentarer: