SOMMARENS ISAKSKYRKA...


...eller vår pergola-bygge då.
Det har dragit ut på tiden minsann.
Först var snickare nr 1 och gjorde några tabbar, så sen blev det att vänta på
snickare nr 2. Så skulle alltsammans måla. 
Och skall vi säga så att då jag hade tid att måla regnade det och när det inte
regnade så var jag upptagen med annat...



När den biten var klar så skulle stenarna på plats.
Första leveransen stenar var felräknare så det behövdes en leverans till.
Men då hade stenarna tagit slut. HUR typiskt.

Nå, det tog faktiskt inte många dagar så kom de,
men när det blivit så många förseningar så känns det som 
om man inte behövde en endaste till.



Men nu är stenarna nästa alla på plats. Bordet och stolarna 
utplacerade. Visst, det skall ännu ett varv sopas ner mer sättsand i fogarna bara
stenarna lagt sig en vecka eller två. 
Men jag bara måste få inreda lite redan nu.
Bara att få sitta här på kvällarna och käka är sååå skööön! 





Och det allra bästa...till veckoslutet har det lovats riktigt varma dagar.
Har ett skrivprojekt som gärna skall hinna bli färdigt till måndagen, 
då kommer jag också att få min nya kamera, och efter det blir det att styra
raka vägen till stugan för fyra dagar häng där. 

Aj aj, aj aj, så skönt det skall bli! 

Inga kommentarer: