EN STUND TILLBAKA TILL MEDELTIDEN...


På söndagen passade vi på att åka en sväng till Raseborg för
att kika på lite medeltid.

Det är något med mig och medeltiden. Jag liksom känner mig
skönt hemma i det som föreställer medeltiden.
Kanske var jag en riddare i ett tidigare liv?





Eller något annat? En smed? Jag älskar järn och eld. Rökdoft och läder.
Brynjor och svärd. Ylle och linne.
Och hästar. Och eld...aj, det sade jag redan?




Kanske jag var en narr som sprang runt på marknaderna och 
roade folk. 
Kanske jag var det? 


För något i mig känner sig hemma i denna tid.

Bland riddare och jungfrun, skökor och hantverkare.
Bland smuts 
(jo, det blir det när medeltidsmarknad ordas på åkermark en 
m y c k e t regnig sommar) 
men också bland skönhet i det grova, i det robusta. 

Jag kanske var med då - då det var på riktigt.
Medeltiden. 


Inga kommentarer: