SÅ LÅNGT FRÅN DET NORDISKA SVALA...

Har fått en utmaning av LillaBlå,
som är tillbaka efter en bloggpaus. Härligt att du är tillbaka, klart jag antar utmaningen, det är lite spännande att se var vi landar...
Jag har ju tidigare varit med om en liknande utmaning, men nu gällde det att visa ett kort i sin 6:e mapp, närmare bestämt det 6:e kortet.
Nu gäller det alltså att kika in i en helt annan mapp.
Få se nu...1,2,3,4,5,6:e bilden var det:


Välkommen till Afrika.

Bilden föreställer ett ganska typiskt "köpcentrum". Till höger på bilden ser ni reklamskylten för en lokal restaurang, inget jag rekommenderar riktigt första dagarna man är här. Men när bakteriefloran i magen vant sig lite så... Bilden är tagen för ett par år sedan då jag fick för mig att släpa med mina barn (och gubben, fast han avskyr hetta) till Afrika.
Kunde skriva ett ganska lång inlägg nu om detta och visa MÅNGA MÅNGA bilder, men det faller liksom lite utanför ramen för "lantliv och spetsgardiner" *fniss* så jag skall försöka hålla det kort...

Men en bild till måste jag bara få visa!

Gambia, där vi var, är inte bara dammiga gator, och ruckel, det är färg och dofter (och lukter) och ljud och skratt och idel leende och vänliga människor. Intressant historia och så total avsaknad av tidsuppfattning.
Och så detta:
Inte en människa så långt ögat når...

Tänkte inte denna gång skicka utmaningen vidare, men hoppas att någon antar den, för det ÄR lite skoj att se vad som gömmer sig i era fotomappar:)
like Monkey

2 kommentarer:

Home No.1 sa...

hej M vad snygg du är -M-like monkey*ler* hade faktiskt en helt anna bild av dig in mitt huvud, tänk vad man kan bedra sig*ler igen*
Ha en fin söndag Kram A.

annashusidingtuna sa...

Det var verkligen en semester som heter duga.Fina bilder.
Kram Anna