MITT RYSKA ARV...

Skulle jag vara en hund, skulle jag nog vara en riktig landsvägskorsning...
En del av mina rötter sträcker sig österut till den ryska jorden.
Eftersom jag är den sista i den släktleden med det namnet har jag valt att släpa på mitt flicknamn...också. Vilket betyder att mitt officiella namn har 22 (!) bokstäver.
På jobbet skriver jag ut det ett antal gånger per dag...inte så underligt att jag privat förkortar det så lång det går...och kortare än så:

kan det inte bli;)
Annars vet jag inte om jag märker så mycket av mitt ryska arv, men om det är något som jag blir alldeles lyrisk av så är det...
Blinier med rom, lök, smetana...
och; håll i er:
Saltgurka (INTE kryddgurka utan rysk saltgurka...) honung och smetana.
JO, jag VET att det låter horribelt att man skulle utsätta sina stackars smaklökar för något sådant, men det är GUDOMLIGT för GOMMEN. Tro mig!!!
Detta har hört till mina februarifavoriter sedan barnsben...
Lakrom har bytts ut här till laxsådan, men allt går:)
Nu skall jag sitta här i stolen och smälta allt detta som en mätt kobra och slingra omkring hos er.
Hade tänkt att jag skulle inleda en ny "serie" här på bloggen som skulle handla om vårtecken och som jag skulle återkomma till varje lördag. En sväng ut i naturen idag och en extra sväng i trädgården fick mig på andra tankar. DET får jag nog återkomma till senare, när jag kan skymta något annat än SMUTSVIT snö...
Fast, kanske det OCKSÅ är ett vårtecken???
M:et fick förresten tummen upp av min stränga, stränga, kritiker -lillungen - trots att det är avskavt så det förslår...börjar han mjukna??? Börjar min hjärntvätt av hans unga barnahjärna äntligen bära frukt???
Eller?
Må gott i alla stugor, var ni än befinner er.
Kram
M (vad annars;))

2 kommentarer:

Home No.1 sa...

Hej igen M!
Jag blir nyfiken på allt det goda som du dukar upp, gillar att prova nya rätter smaklig spis!
Kram A!

Unknown sa...

Jag som älskar rom, lök och sånt på blinis. Oj oj oj! Men honung och saltgurka??? Eller missförstod jag nu kanske :)

Har haft en vidunderlig vecka med alldeles för mycket så jag har inte insett utmaningen om 4e bilden!! FY på mig.

Naturligtvis antar jag den.
Har visserligen gjort den redan - tror jag, usch minnet är uselt så här års eller dags menar jag. Men jag har rensat bland alla våra bilder så vem vet ... det blir kanske nåt helt annat ....

stor kram på dig
Malin :)