PÅ VÄG...


Jag gillar att packa, att fundera ut vad jag kommer att behöva med och sedan när allt är instuvat och 
man får ratta ut bilen från gården - aj, aj, det är en lika skoj känsla alltid. Eller oftast, det beror ju på resan, men när man skall iväg på någon intressant eller annars bara skoj, då är det prima! 




Jag hade kunnat köra raka vägen till Kuhmo, men eftersom jag hade gott om tid, så valde jag att köra mindre vägar och stanna över natten i Kuopio. Det var meningen att jag skulle träffa en studiekompis som jag har sporadiskt kontakt med, men det rann ut i sanden pga av att hennes redan ålderstigna mamma akut hamnat in på sjukhus - och då är man inte så himla sällskaplig. Och eftersom hon är nu och då i Helsingfors i jobbet, så vi får ses då istället. No problem.



Och Kuopio är ju en fin stad att tassa runt i en solig sommardag! 
Har ju lillungen (ja, jag vet - jag måste hitta på ett bättre 'namn' på  honom...)
med mig som resesällskap, så vi besökte några museér och gick bara runt i stan.


Åt en lunch på Ravintola Wanha Satama, fint ställe, men 
kanske hade kocken fått krydda maten också - för samma pris tänker jag.

Men helt okej. Och utsikten var det absolut inget fel på! 



Ja, hahaha....så fotade jag den här. Lillungen suckade; Mamma, skall du v e r k l i g e n fota en 
hundbajs-uppsamlingsställe?

Ja...eh, det är ju lite roligt med uppmaningen att 'Lämna hundarnas facebook-uppdateringar här! '

Ja, ja, kanhända lite nyhetstorka i mitt tankeflöde. 






Så var det med Kuopio för vår del.

Tog in på en camping precis utanför stan och kokade kvällste på det sättet som det hör till att koka 
kvällste på när man är ute på vift. 





Inga kommentarer: