VILL INTE KLAGA...


...men det är onekligen lite kylslaget för att vara juli när dagens
högsta temperatur är 12 grader och det dessutom blåser 8 m/s från nordväst! 
Jag vet inte om det är för att jag är så stelfrusen, men just nu kan jag
inte påminna mig när det senast varit riktigt riktigt varmt här.
Vilket år alltså. För att förtydliga det hela.


Så där härligt varmt att man inte alls vill ställa sig och laga mat utan mest bara
nöjer sig med en melonbit, lite sallat och kallt vitt vin.

Just nu vill jag helst ha en kryddig gryta och glögg - typ.
Visst är det mysigt med ljus och brasa - i mars och i oktober.
Men inte i juli. Inte alla dagar i alla fall.

Personligen har jag inte ens gått i närheten av något som heter simma.
Gubben, som är en ivrig simmare överlag och öppenvatten-simmare så fort
tillfälle ges hoppade i och tog sig en simtur, men trots sin våtdräkt
så vände han rätt fort och sade att han fick ont i huvudet av det 
kalla havsvattnet...i juli! 

Och långtidsprognoserna ser inte speciellt lovande ut om
man, som jag, längtar efter liiiite varmare väder. 
Min väderleksapp lovar inte ens temperaturer som skulle börja på en tvåa
inom de närmaste två veckorna.

Norden lever upp till sitt namn liksom.
Kallt så in i Norden.


Vill inte klaga. 
Jag har ju ändå en värmande brasa och ljus som sprider 
skönt ljus. Och ylletröjor. Och sockor.

Nej, det går ingen nöd på mig.
Tror jag?






Inga kommentarer: