STANNA KVAR...


Alla andra åkte från stugan igår, medan jag valde att stanna kvar 
en dag eller två. Hundskrället och jag.

En envis handledsinflammation hindrar mig från alla former av
fysisk aktivitet som involverar högerarmen och det är - frustrerande! 

Sitter i stället och knåpar ihop moodboards för ett framtida projekt.
Med vänstra handen - helt konkret.

Klick - klick - äh - klick...går rätt långsamt.


Gårdagen var bland de varmaste dagarna hittills i sommar.
Satt en god stund och läste i solen och märkte när kvällen kom
att det minsann sved smått både på de vinterbleka smalbenen 
och till och med på nästippen.



När kvällen kom satte jag mig en stund på bryggan och följde med svalornas pynjande.
De är ena snabba rackare minsann och inte alldeles enkla att fånga på bild.
Än mindre närbild.

Först när jag kom in märkte jag de mörka molnen på bilden.
Det började dra ihop sig till regn?

När jag gick och lade mig vid midnatt och precis hade släckt 
lampan lystes sovrummet upp av sommarens första blixt.
Det hördes ett muller på håll.

Kollade min "blixt-app" och visst var det lite blixtar på skärmen också.
Sydväst om Hangö, men på riktning hitåt.

Riggade upp kameran på stativet. Kokade en kopp te
och inväntade åskvädret.


Det orkade aldrig ända fram.
Bara en stilla regnskur och muller på håll.

*

Idag har vinden vänt. 
Det blåser kallt, kallt från självaste ishavet.
Det märks - och känns.
Blir nog en skogpromenad ikväll istället för strandhäng.

Inga kommentarer: