DET DOFTAR JORD...


Aj. 
Jag har kommit till insikt om att jag har muskler i min kropp som inte
använts på ett bra tag. 
Veckoslutet grävde och bökade jag i trädgården och
på veckan så har jag hoppat in och hjälpt till i andras trädgårdar.
Och det känns. Överallt. Aj.

Idag blir det att gå igenom växtlistor, planera och fundera.
En dag framför datorn. 
Den egna trädgården får vänta lite till.


Hittade en påse överåriga luktärtsfrön, de får ligga i vatten ett tag 
innan jag petar ner dem i jorden. 

Det är lite kallt i jorden än, men jag får chansa helt enkelt.
Det skall jag ändå få gjort innan jag styr kosan till Åland,
resten får vänta ett tag. 




Tur att det är lite tulpaner på kommande. 
De har stått och stampat på ställe i det isande kalla vårvädret 
i någon vecka nu, känns det som.




Åh, jag älskar doften av solvarm jord. 
Det är något i känslan av jord som är så fint.

Fast mina muskler lite protesterat mot den plötsligt ökade
mängden fysiskt arbete så är det underbart att få grovjobba med jord igen.




Näe, nu skall jag sluta babbla här och ta itu med växtlistorna. 




Inga kommentarer: