BARA TRE INGREDIENSER...

…och jag bara måste dela med mig! 

Jo, lite motsättningar till mitt förra inlägg och för att riktigt 
visa hur ambivalent jag kan bete mig inför jul så
fick jag för mig att snurra ihop lite julgodis mitt i allt.

Och det här är verkligen något av det enklaste, snabbaste, godaste och
ja…det har liksom allt det här! 
Och så lever det upp till det där att  s n u r r a  ihop något helt konkret.

Tre ingredienser.

"Dubbelkex" - typ Domino.
(175 g eller 13 stycken)

100 g Philadelphia-ost naturel
eller som jag råkade ha hemma, Mascarpone - funkar finfint det med! 

400 g vit choklad
och så lite mörk till garnering, eller så smular man bara ett 
av kexen och strör smulorna över.
Man tar nu vad man har och dekorerar med helt enkelt.

Hur gör man?

Man bankar/smular sönder kexen med fyllning och allt.
Jag körde den något vålsamma metoden med att stuva kexen 
i en fryspåse och gav en hammare åt sonen.
Funkar! 

Så kladdar man ihop smulorna och osten i en bunke
och rullar små bollar av smeten. 
In med dem i kylskåpet en kvart, medan man
smälter den vita chokladen.

Så doppar man bara bollarna i den smälta chokladen,
och dekorerar med det man vill dekorera.

Och ajajajajajaa….vad gott det blir av bara tre ingredienser! 

Och så ser det ju lite 'små-lyxigt' ut också, vet jag! 







Inga kommentarer: